Hoe kan ik een lening wijzigen van iemand die is overleden?

Is iemand overleden die een lening bij ons heeft? Informeer ons dan zo snel mogelijk. We laten u vervolgens binnen 10 werkdagen weten hoe we deze lening afhandelen. U kunt ons op 2 manieren informeren over het overlijden:

  • via een e-mail naar info@interbank.nl
  • via een brief naar:
    Interbank.
    Afdeling Klantbeheer
    Postbus 855
    1000 AW Amsterdam

Let op:

  • Vermeld in uw e-mail of brief het contractnummer van de lening.
  • Stuur een kopie van de overlijdensakte mee. Zonder een overlijdensakte kunnen wij uw dossier niet in behandeling nemen.

Hoe gaat Interbank vervolgens de lening aanpassen?

Er zijn verschillende manieren waarop wij de lening kunnen aanpassen:

Staat er geen schuld meer open?

Als het saldo van de lening op 0 staat, zullen wij de lening voor u beëindigen.

Staat er nog wel een schuld open?

De schuld blijft dan op naam van de medecontractant staan en/of komt op naam van de eventuele erfgenaam of erfgenamen te staan. Kan het termijnbedrag niet worden betaald, dan kan (of kunnen) de medecontractant, erfgenaam of erfgenamen een verzoek voor een regeling sturen.

Is de lening een Doorlopend Krediet?

In aanvulling op het bovenstaande zorgen wij ervoor dat er geen geld meer kan worden opgenomen. Zo beschermen we de erfgenaam, erfgenamen én de eventuele medecontractant.

U kunt hiervoor contact opnemen met uw eigen financieel adviseur. U vindt deze op uw maandoverzicht of vraag het aan onze klantenservice via 0900-8688.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.