Veelgestelde vragen

Kunt u uw vraag niet vinden in de veelgestelde vragen? Neem contact op

Waar gaat uw vraag over?

Wanneer krijg ik mijn eerste maandoverzicht?

Hebt u een doorlopend krediet? Dan berekenen we iedere maand hoeveel rente u moet betalen. We berekenen de rente over het bedrag dat u ons op dat moment nog moet terugbetalen. Die rente tellen we op bij het bedrag dat u totaal hebt opgenomen van uw doorlopend krediet. Op de 10e van de maand komt de rente erbij. Het eerste maandafschrift krijgt u ongeveer 10 dagen later.

Bij een persoonlijke lening krijgt u één keer per jaar een jaaroverzicht.

Via Mijn InterBank kunt u altijd bekijken hoeveel u nog moet terugbetalen.
Wanneer schrijven jullie voor het eerst geld van mijn rekening af?

Hebt u een bedrag uit uw doorlopend krediet opgenomen? Dan schrijven we de eerstvolgende maand daarna voor de eerste keer het afgesproken bedrag af van uw rekening. Met dit maandelijks terugkerende bedrag betaalt u uw lening terug en betaalt u rente voor uw lening. Op welke dag we precies afschrijven, hangt af van wat u met ons hebt afgesproken. Dit kan zijn op de 18e, de 25e of voorlaatste werkdag van de maand.

Hebt u een persoonlijke lening? Dan schrijven we precies één maand nadat u het geld hebt gekregen het afgesproken bedrag af van uw rekening.

Kan mijn rente veranderen?

Het rentepercentage bij een doorlopend krediet is variabel. Dit betekent dat uw rente niet vaststaat, maar kan stijgen of dalen.

Het rentepercentage bij een persoonlijke lening verandert niet tijdens uw overeenkomst.

Melden jullie mijn lening bij Bureau Krediet Registratie?

InterBank meldt uw lening bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. We melden bij een doorlopend krediet hoeveel u maximaal mag opnemen. En bij een persoonlijke lening melden we hoeveel u geleend hebt. BKR verwerkt uw gegevens in het Centraal Krediet Informatiesysteem. Dat doen ze om u en de aangesloten bedrijven te beschermen. Hebt u een lening met een slottermijn? Dan melden we de slottermijn apart bij BKR.

Meer informatie over BKR vindt u hier.

Ik heb een InterBank Card ontvangen. Wat kan ik hiermee?

Bij uw doorlopend krediet krijgt u gratis een InterBank Card. U kunt hiermee 24 uur per dag, 7 dagen per week geld opnemen bij de geldautomaten van ABN AMRO in Nederland. Als u geld opneemt uit uw doorlopend krediet, dan moet u minimaal € 100 opnemen. Per dag kunt u maximaal € 1500 opnemen. De kosten hiervoor zijn € 1,13 per opname.

Om uw InterBank Card te kunnen gebruiken, moet u vooraf een pincode aanvragen. Dit kunt u doen met het formulier dat u bij uw InterBank Card hebt gekregen. Hebt u dit formulier niet meer? Dan kunt u ons met een brief om een pincode vragen. Zet in de brief:

  • dat u graag een pincode voor uw InterBank Card wilt
  • uw contractnummer
  • uw geboortedatum

Onderteken de brief en doe er een kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- en achterkant) bij. Stuur de brief op naar InterBank, Afdeling Klantenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam.

Verzekeren
Voor € 4,08 per jaar kunt u de InterBank Card verzekeren tegen verlies en diefstal. De geldopnames, de kosten daarvan en de eventuele verzekeringspremie worden betaald via uw krediet.

Algemene Voorwaarden
U kunt de algemene voorwaarden van de InterBank Card hier downloaden.

Waar vind ik mijn productvoorwaarden?

Als het goed is, hebt u de productvoorwaarden gelezen voordat u een contract hebt getekend. De laatste versie van de productvoorwaarden vindt u bij de beschrijvingen van onze producten:

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.