Interbank start pilot met online identificatiedienst iDIN

iDIN is een nieuwe dienst van banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren, met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank.

Interbank doet mee aan de pilot iDIN om u als klant meer keuze te geven bij het inloggen en gemak te bieden. Digitalisering is ook een belangrijk thema in onze strategie om voorop te blijven lopen in de markt.

Wat is iDIN?

Consumenten kunnen met iDIN inloggen op beveiligde omgevingen, zoals Mijn Belastingdienst. U gebruikt dezelfde inloggegevens voor internetbankieren. iDIN wordt aangeboden naast andere inlogmethodes. In de toekomst zullen meer functionaliteiten aan iDIN worden toegevoegd.

Hoe werkt iDIN bij Interbank?

Bij Interbank kan - tijdens de pilot - iDIN gebruikt worden voor identificatie om vertrouwd, veilig en eenvoudig geld op te nemen uit een Doorlopend Krediet. U bepaalt zelf welke inlogmethode u wilt gebruiken.

Wilt u geld opnemen? Op de iDIN-pagina op interbank.nl kunt u uw contractnummer en het opnamebedrag invullen. Deze opdracht kunt u bevestigen met uw bankgegevens die u gebruikt voor internetbankieren. Uiteraard kunt u ook de bestaande mogelijkheden blijven gebruiken om geld op te nemen, bijvoorbeeld via uw financieel adviseur of Mijn Interbank.

Landelijke evaluatie iDIN

Ervaringen met iDIN van consumenten en organisaties worden landelijk geëvalueerd. Ook Interbank stelt u als u iDIN gebruikt voor geldopname een aantal vragen over het gebruik van iDIN. De verwachting is dat iDIN binnen enkele maanden na de landelijke evaluatie breder beschikbaar wordt.

Meer weten over iDIN?

Wilt u meer weten over iDIN? Kijk dan op www.idin.nl.

IDIN
Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.