Wijzigingen doorgeven
Waar gaat uw vraag over?
Wij proberen wijzigingen binnen vijf werkdagen te behandelen. Geeft u een wijziging door via Mijn Interbank op internet? Dan behandelen we die vaak meteen.
Uw financieel adviseur kan uw wijziging ook voor u afhandelen.
Ik wil een adreswijziging doorgeven.
Een adreswijziging kunt u op verschillende manieren aan ons doorgeven.
- U kunt uw adreswijziging via uw financieel adviseur aan ons doorgeven. Hij kan de wijziging bij eventuele andere financiële producten die via hem lopen, ook voor u verzorgen.
- U kunt uw adreswijziging doorgeven via Mijn Interbank.
- U kunt ons een brief sturen. In die brief zet u uw oude en nieuwe adres en uw handtekening. Stuur ons ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- en achterkant).
U kunt dit zelf doen via Mijn Interbank. Als u geen gebruik maakt van Mijn Interbank, kunt u dit per e-mail doorgeven via info@interbank.nl.
Ik wil een telefoonnummer wijziging doorgeven.
Dat kan schriftelijk, per e-mail of telefonisch. Via Mijn Interbank wordt uw verzoek vaak direct verwerkt. Na ontvangst van een schriftelijk verzoek, bedraagt de gemiddelde verwerkingstijd 3 tot 5 werkdagen.
Wilt u uw bankrekeningnummer wijzigen? Vul dan het wijzigingsformulier rekeningnummer en de doorlopende machtiging SEPA in en stuur dit per post naar ons toe.
Stuur ons ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- en achterkant) en een kopie van uw bankafschrift van de nieuwe bankrekening. Hebt u de lening met iemand anders? Dan moet u allebei het formulier ondertekenen en ook allebei een kopie van een geldig legitimatiebewijs sturen. Als wij het formulier ontvangen, duurt het 3 tot 5 werkdagen om uw gegevens aan te passen.
U kunt het formulier hier downloaden.
Ja, dat kan. Vul dan het formulier 'Wijzigen incassodatum' in en stuur dit per post naar ons toe. Als wij het formulier ontvangen, bedraagt de gemiddelde verwerkingstijd 3 tot 5 werkdagen.
U kunt het formulier hier downloaden.
Hebt u een doorlopend krediet?
Bij een doorlopend krediet kunt u kiezen uit de 18e, de 25e of de één na laatste werkdag van de maand.
Hebt u een persoonlijke lening?
Bij een persoonlijke lening kunt u iedere dag van de maand kiezen.
Nadat wij uw gegevens hebben gekregen, bedraagt de gemiddelde verwerkingstijd 3 tot 5 werkdagen.
U kunt het formulier hier downloaden.
Wilt u het bedrag verlagen?
Bedenk dan dat het bedrag niet lager kan worden dan 1,5% van het bedrag dat u mag lenen.
Nadat wij uw gegevens hebben gekregen, bedraagt de gemiddelde verwerkingstijd 10 werkdagen.
Wilt u het bedrag dat u kunt lenen verhogen? Neem dan contact op met uw financieel adviseur. Hij kan dat voor u verzorgen.
Wilt u het bedrag dat u kunt lenen verlagen? Dat kunt u zelf doen. Stuur ons daarvoor een brief of een e-mail naar info@interbank.nl.
Een betalingsregeling kunnen wij gedurende de looptijd van uw financiering eenmalig verstrekken. Dit kan per e-mail naar info@interbank.nl of telefonisch.
Naar Contact
Uw verzoek moet minimaal voorzien zijn van uw contractnummer, de reden van uw verzoek en een indicatie van het termijnbedrag.
Hebt u een doorlopend krediet?
- Dan moet uw termijnbedrag minimaal 1% van de limiet bedragen.
- Uw termijnbedrag kan worden verlaagd naar minimaal € 50.
- De opnamemogelijkheid van uw krediet wordt geblokkeerd. Deze blokkade blijft de gehele looptijd gehandhaafd.
- Het krediet moet voor uw 72e jaar zijn afgelost.
Hebt u een aflopend krediet?
- De resterende looptijd mag vanaf de regeling nog maximaal 10 jaar zijn.
- Het krediet moet voor uw 72e jaar zijn afgelost.
Nadat wij uw gegevens hebben gekregen, ontvangt u na 10 werkdagen een schriftelijk voorstel voor een betalingsregeling.
Voor het wijzigen van een intermediair moet u een nieuwe kredietaanvraag indienen.
Incidenteel kunt u zonder een nieuwe aanvraag van intermediair wijzigen. U kunt dit doen door op eigen initiatief een schriftelijk verzoek in te dienen. Als onderbouwing moet u aangeven dat alle zakelijke contacten met uw huidige intermediair zijn verbroken. Indien deze motivatie ontbreekt of het initiatief van de nieuwe intermediair afkomstig is, kunnen wij uw verzoek niet in behandeling nemen.