Geld opnemen

Waar gaat uw vraag over?

Ik heb een doorlopend krediet. Hoe kan ik geld uit mijn krediet opnemen?

U kunt op verschillende manieren geld opnemen uit uw doorlopend krediet.

  • Neem contact op met uw financieel adviseur. Hij kan een opname voor u doen.
  • Ga naar Mijn Interbank op internet. Daar kunt u geld uit uw doorlopend krediet opnemen.
  • Ga naar Geld opnemen via iDIN. Vul alleen uw contractnummer in en het bedrag dat u wilt opnemen. Gebruik uw bankgegevens om de opdracht te bevestigen.
  • Bel naar de overboekingslijn of Consumentenservice via 0900-86 88 (lokaal tarief).
  • Stuur een e-mail naar info@Interbank.nl. Zet in de e-mail uw naam, adres, het contractnummer van uw doorlopend krediet en het bedrag dat u op wilt nemen.
  • Als u geld opneemt uit uw doorlopend krediet, moet u minimaal € 100 opnemen.
Waar kan ik zien hoeveel geld ik kan opnemen?
Op het rekeningoverzicht ziet u wat u maximaal aan geld mag opnemen en hoeveel u nu hebt opgenomen. U vindt uw rekeningoverzicht op Mijn Interbank.
U kunt voor deze informatie ook bellen naar de Overboekingslijn of Consumentenservice via 0900-86 88 (lokaal tarief).
Wanneer staat het geld op mijn rekening?
Wanneer het geld op uw rekening staat, hangt af van de manier waarop u het geld opneemt. Neemt u het vóór 10.30 uur op via Mijn Interbank? Dan staat het bedrag in de meeste gevallen nog dezelfde dag op uw rekening. Belt u vóór 10.30 uur met de Overboekingslijn of met de Consumentenservice? Dan staat het in alle gevallen dezelfde dag op uw rekening. Neemt u het geld na 10.30 uur op, of in het weekend, dan staat het bedrag de eerstkomende werkdag op uw rekening.
Neemt u geld op via uw financieel adviseur? Dan hangt het er vanaf wanneer hij het verzoek naar ons doorstuurt.
Vraagt u ons per e-mail om geld op te nemen? Dan moeten wij uw verzoek eerst goedkeuren. Daarna maken wij het geld binnen één werkdag over.
Wij gaan er hierbij van uit dat uw eigen bank niet voor vertraging zorgt.
Mijn doorlopend krediet is geblokkeerd. Hoe zorg ik ervoor dat ik weer geld kan opnemen?

Als u weer geld wilt opnemen, stuur ons dan een brief of een e-mail naar vkm@interbank.nl en doe daar als bijlage de volgende documenten bij:  

  • een kopie van uw laatste loonstrook. Hebt u het doorlopend krediet samen met iemand anders? Stuur dan ook de laatste loonstrook van de ander mee.
  • een kopie van een bankafschrift van de afgelopen maand. Dit afschrift moet aan de volgende eisen voldoen:
  • het moet  de volledige periode van één maand laten zien.
  • er mag niets op het afschrift worden doorgestreept of afgeplakt.
  • we moeten kunnen zien dat uw inkomen is gestort én dat de woonlasten zijn afgeschreven.
  • als u het verzoek per e-mail stuurt, dan moet het gescand zijn of in pdf-formaat zijn opgeslagen.

Met deze documenten beoordelen wij of u weer geld mag opnemen. We laten u weten wat onze beslissing is.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.