Hoe werkt mijn lening?

GELD OPNEMEN

U kunt op verschillende manieren geld opnemen uit uw Doorlopend Krediet (minimaal € 100). Bij een Persoonlijke Lening kunt u tussentijds geen geld opnemen. Als u daar toch behoefte aan hebt, neem dan contact op met uw financieel adviseur.

GELD OPNEMEN VIA MIJN INTERBANK

Via Mijn InterBank kunt u online geld opnemen uit uw Doorlopend Krediet. Log hiervoor in op Mijn InterBank en kies vervolgens Opnemen saldo.

GELD OPNEMEN VIA DE OVERBOEKINGSLIJN

Bel naar de Overboekingslijn op 0900-86 88 (lokaal tarief) en kies optie 1 om geld op te nemen. De Overboekingslijn is bereikbaar tussen 8.00 en 22.00 uur. Houd uw contractnummer bij de hand.

GELD OPNEMEN VIA UW FINANCIEEL ADVISEUR

Uw financieel adviseur kan u veel werk uit handen nemen. Hij kan ook een opname uit uw doorlopend krediet voor u doen. Als u daar behoefte aan hebt, neem dan contact op met uw financieel adviseur.

GELD OPNEMEN VIA E-MAIL

Stuur een e-mail naar info@interbank.nl om geld op te nemen. Zet in de e-mail uw naam, adres, het contractnummer van uw Doorlopend Krediet en het bedrag dat u wilt opnemen. Meer informatie over geld opnemen vindt u onder het kopje Geld Opnemen in onze rubriek Veelgestelde vragen.

EXTRA AFLOSSEN

Extra aflossen op uw lening kan op drie manieren: via Mijn InterBank, iDeal of een overschrijving. Bij een Doorlopend Krediet kunt u op elk moment aflossen, bij een Persoonlijke Lening moet u vaak een boete betalen als u eerder aflost. De boete is een percentage van de lening. Dit percentage is wettelijk vastgesteld. U vindt het in de Algemene Voorwaarden. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op met uw financieel adviseur.

EXTRA AFLOSSEN VIA MIJN INTERBANK

Mijn InterBank biedt u de mogelijkheid om via uw persoonlijke beveiligde omgeving extra af te lossen. Log hiervoor in op Mijn InterBank. Ga naar Mijn Lening en kies vervolgens Betalen via iDeal. Vul uw gegevens in en klik op Betalen.  

EXTRA AFLOSSEN VIA IDEAL

Als u geen toegang hebt tot Mijn InterBank, kunt u ook direct via iDeal extra aflossen. Ga hiervoor naar Betalen via iDeal. Vul uw gegevens in. Vervolgens komt u in de afschermde iDeal-betaalomgeving terecht.

EXTRA AFLOSSEN VIA EEN OVERSCHRIJVING

U kunt ook via een bankoverschrijving extra aflossen op uw lening. Maak het gewenste bedrag over naar InterBank op bankrekeningnummer NL14 ABNA 0747 4743 54 o.v.v. van uw contractnummer. Meer informatie over betalen en aflossen vindt u onder het kopje Betalen en Aflossen in onze rubriek Veelgestelde vragen.

WIJZIGINGEN DOORGEVEN

Gaat u verhuizen? Hebt u een nieuw bankrekeningnummer? Wilt u uw maandtermijn automatisch gaan betalen? Geef uw wijzigingen dan door.

WIJZIGINGEN DOORGEVEN VIA UW FINANCIEEL ADVISEUR

Uw financieel adviseur kan u veel werk uit handen nemen. Hij kan ook wijzigingen voor u doorgeven. Neem daarvoor contact op met uw financieel adviseur.

WIJZIGINGEN DOORGEVEN VIA MIJN INTERBANK

Via Mijn InterBank kunt u de meeste wijzigingen direct doorgeven. Deze worden meestal ook direct verwerkt. Log hiervoor in op Mijn InterBank en kies het onderdeel waar u wijzigingen in wilt aanbrengen.

ANDERE MANIEREN OM WIJZIGINGEN DOOR TE GEVEN

Als u geen toegang hebt tot Mijn InterBank, dan kunt u deze - afhankelijk van de wijzigingen – telefonisch, per e-mail of per post doorgeven. Wij proberen wijzigingen binnen vijf werkdagen te verwerken. Kijk onder het kopje Wijzigingen Doorgeven in onze rubriek Veelgestelde vragen om te zien op welke manieren u specifieke wijzigingen kunt doorgeven.



 

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.